Z uwagi na niepewną (zdecydowanie trudniejszą niż za czasów Kazimierza Nowaka) sytuację geopolityczną w Sudanie i na pograniczu Kongo/Ugandy realizacja tej trasy przygotowana jest w dwóch wariantach!
Konsekwencją powyższego jest także dwumiesięczne zaangażowanie uczestników (4 + 5 etap!)
Trasa:
– Asuan – Wadi Halfa (prom) – Wadi Halfa – Atbara – Chartum (pociąg + rower) – Chartum – Kosti (rower) – Malakal (statek), z Malakal „wycieczka” na drugą stronę Nilu do misji w Lul, do Szilluków. – Malakal – Juba (statek). – Juba – Torit – Nimule – Uganda (rower)
Nowak jechał z Juba przez Yei do Aba we wschodnim Kongo. NIE zakładamy realizacji tej części trasy Nowaka, jeśli jest ktoś chętny pociągnięciem tego, to chętnie przekażemy „pałeczkę” w Jubie, jeśli nie to zamierzamy przebić się do Ugandy (ew. Kenii-Ugandy), ale NIE do Konga.
Czas: 1.02.2010. – ok 16.04.2010.
Dystans: ~3000 km Asuan – Wadi Halfa [350 km] – Atbara [550 km] – Chartum [300 km] – Malakal [950 km] – Juba [700 km] – Torit [130 km] – Uganda (przez Nimule) [~120 km]
Skład: Jakub Pająk (lider, relacje, media) Zbigniew Gałęza (foto, nawigator, mechanik) Piotr Strzeżysz (foto, negocjacje) Grzegorz Król
Trudności: – I w historii wybory w całym Sudanie i Sudanie Południowym (akurat w lutym 2010) – biurokracja i ograniczenia w poruszaniu się po kraju – uzbrojne milicje w Południowym Sudanie – zaminowanie znacznych połaci Południowego Sudanu – bandyci Konyego (LRA) na granicy Sudanu/Ugandy/Konga/RŚA – praktycznie ZERO turystyki w Południowym Sudanie od czasów Nowaka – horendalne ceny w Jubie
We are still working on the translations – please be patient – we’ll translate this soon